Alternativă: cum branduri de cumparat muzica underground

Timberland găzduiește concerte rap. Printesa Nokia face filme pentru Maybelline. Și Red Bull este noua scoala de rock. Au parteneriate de brand distrus contraculturii? Sau sunt toate care o ține în viață?

Este posibil ca, în 2017, să-și vândă? Nu cu mult timp în urmă, stând de vorbă la o afacere mare a fost considerat cel mai mare păcat subteran artist ar putea comite – dar aceste zile noi și leftfield muzicieni par să-și petreacă zilele lor să atragem bani oferite de branduri, în timp ce fanii abia a clipit. Nu e pur și simplu un caz de faliment moral, ci mai degrabă literală faliment: noi și artiști independenți au avut veniturile lor potențial redus de streaming și au fost nevoiți să-mea bani de la o sursă alternativă. Dar ceea ce este în el pentru branduri – de ce au mari companii precum Budweiser, Versace și Adidas au invadat scena de muzică alternativă? Și poate o subterane chiar și când există atât de mulți dintre artiști sunt în cârdășie cu companiile multinaționale?

E adevărat că corporații și muzicieni au plecat împreună de zeci de ani – de la Vans Warped tour a început la mijlocul anilor ‘ 90, chiar anti-stabilirea punk tipuri au fost în pat cu ei. Dar în ultimii zece ani companiile au coborât pe muzicieni mai mult zel decât oricând. „Există o cerere reală pentru autenticitate în momentul de față”, explică Jamie Brett de la Clubul Tinerilor, un nu-pentru-profit organizație dedicată arhivare cultura tinerilor. „Deci, eu cred că brandurile sunt mai dornici ca oricând să se reconecteze cu subculturale patrimoniului – dacă au orice – sau să încerce să creeze unele subculturale ancorarea dacă acestea nu”.
Cu alte cuvinte, în scopul de a reduce prin atacul de evident de publicitate online, companii încearcă să epuizeze unele dintre cele mai interesante rece, care de muzică alternativă radiază de dându-se drept tastemakers și campioni din subteran. În ultimele câteva luni, că s-a dus la cizmar Timberland gazduieste un jeg concert; Brooklyn rockeri Acces Public TV de modelare pentru Levi ‘ s; Skepta teaming sus cu Rolls-Royce; Bang & Olufsen sponsorizează un spectacol de renegat artist Dean Bont; leftfield trupa pop Metoda de Ritm de joc, la o Topman fashion show și creșterea rapper Printesa Nokia jucat într-un film de scurt metraj pentru Maybelline.

Această căutare pentru credibilitatea într-o lume de stealth publicitatea poate arata, de asemenea, bewilderingly filantropice. De ce, de exemplu, a Red Bull fost de finantare Red Bull Music Academy, o organizație – nu deosebit de celebru în afara de hipster cercuri – care găzduiește conferințe, concerte și ateliere de lucru și sprijină hiperlocal scene, timp de două decenii? O ușoară creștere în asocieri pozitive cu taurina cocktail, probabil, dar decizia nu striga de afaceri nous.

Financiare prostii de proiect, cu toate acestea, doar adaugă la impresia că este motivat de entuziasm autentic pentru cultură, ceva marci sunt disperați să cultive. „Red Bull nu este în lumea muzicii pentru a face bani din muzica”, spune RBMA co-fondator Multe Ameri. „Intrăm într-o cu nu este nevoie pentru a face totul să funcționeze din punct de vedere financiar–, ne putem concentra pe prezentarea lucruri care sunt interesante și de a folosi această libertate.” Este adevărat că Red Bull are pic comerciale miza în muzica acțiunile sale de a produce și de sprijin; în timp ce companiile de înregistrări să încurajeze succes comercial, mărcile nu sunt în căutarea de a recupera în direct sens. E ușor de înțeles de ce un artist independent ca rapper-ul Mic Simz ar descrie Red Bull, care a permis-o pentru a înregistra albumul ei de debut pentru gratuit în studiourile sale, ca „foarte bun”. Poate suna naiv, dar Puțin Simz susțin că băuturile gigant lăsat-o să-și păstreze plin artistice de control – nu a fost „nu interferează cu muzica la toate”, a declarat pentru the Guardian la timp – este o adevărată reflectare a câte artist/brand parteneriate de lucru.

Puțin Simz asocierea cu Red Bull nu duce la supraexpunere – în fapt, ei album nu a reușit să-chart. Alte tipuri de colaborări, cum ar fi concert sponsorizări, sau muzicieni de modelare pentru branduri, sunt, de obicei, la scară mică și mare cifra de afaceri – în sensul că marca parteneriate nu au tendința de a oferi alternative de artiști, cum ar cantități uriașe de publicitate nu se mai califica drept subteran; de multe ori muzicieni vor primi doar un modest ciocni în social media adepți în plus față de taxa lor. Nici măcar nu e în brand interesul pentru a face artist celebru.
Colaborarea cu mai obscure muzicieni, spune Steven Appleyard de Sala Cazanelor, un site de streaming, care găzduiește evenimente din întreaga lume, cu muzicieni subterane din Hudson Mohawke cu Nina Kraviz, asigură brand nu se umbrită de artist asociații. „Se lucrează cu top 10 artisti poate fi un pic de o falsă economie”, explică el, „pentru conștientizarea și angajamentul că brand-ul devine pe spate este un fel de trecătoare.”

Dintr-un anumit unghi se pare ca brand parteneriate sunt singurul lucru perpetuarea muzica underground. „Dacă ai ceva țăcănită idee, căi spre ideea asta a adus la viață sunt limitate”, spune Appleyard. „Dacă nu există o evidentă comerciale recul prin vanzari record, e îndoielnic că de discuri este de gând să-l înapoi.” Totuși, în schimbul unor asociativ „vibes”, un brand ar putea.

Brand colaborari, de asemenea, sprijini Camera de Cazan, care a început în 2010, ca o modalitate de a difuza Londra bass. Ca SNT – un post de radio online care transmite muzică alternativă, și este finanțat de branduri, cum ar fi Uniqlo, Carhartt si Drambuie – Cazan cu Cameră de conținut este gratuit, în scopul de a concura cu restul internetului. „Chiar de la început am făcut parteneriate cu branduri”, spune Appleyard. „Acesta a fost singurul mod în care am putut să existe.” Marci sunt plătiți să-și însușească ultimă oră sensibilitățile de aceste platforme, dar în mod normal, vor avea, de asemenea, de intrare în conținutul ei de fond.

„Desigur, Sala de Cazane a mai în profunzime de cunoștințe atunci când vine vorba de dreptul de artiști”, spune Sascha Cordes de la Budweiser, care sponsorizează numeroase Cazan cu Cameră de evenimente. „Dar vom sta împreună să dau seama de la cea mai mare piscină din preselectate [artiști] care este cel mai bun lineup – ceea ce se potrivește povestea de Budweiser din Londra.” E o poveste care se bazează în mod oficial în jurul valorii de bere e amuzant strident slogan – Budweiser este „preparată în termenii săi proprii, pentru oamenii care trăiesc pe propriile lor termeni” – dar marca este în mod clar mai mult axat pe starea de spirit decât sunetul muzicii. Cordes pare a fi deosebit de dornici de a se asocia cu „euphoria”, explicând Budweiser nu este interesat de „un gen specific, este vorba despre energia”.
Aceste tipuri de valorile sunt arbitrare suficient pentru a fi în mare măsură lipsită de sens – dar pentru că brandurile nu sunt deosebit de interesați de muzică în sine, nu poate fi alta, mult mai insidios factori care intră în joc atunci când se decide care artiștii să se promoveze. Rina Sawayama este un nesemnate, auto-finanțate muzician care face pop dana pop, și spune parteneriate de brand au fost cruciale pentru existența ei ca artist. Ea a prezentat în ultimii Versace Versus campanie alături de rapper-ul Tommy Geneza și cântăreț Cosmo Pyke, printre altele, și apreciază că ei look frapant este ceea ce face branduri dornici de a lucra cu ei. „Sunt foarte conștient de faptul că [aceste colaborări] vino cu privilegiul de branduri gândindu-te că ești suficient de bun”, spune ea. „Nu-mi fac nicio iluzie că atunci când am rândul său, până la aceste locuri de muncă, care, desigur, suntem artiști, dar, de asemenea, avem imaginea pe care o vor.” În aceste scenarii alternative muzicieni sunt verificate pentru atractivitatea înainte de a le mijloacele de a face muzică – probabil Cade și Pogues de mâine sunt înfometați și au ieșit din industrie în timp ce vorbim.
Superficialitatea deoparte, comercializarea a contraculturii se pare că mai puțin de o problemă atunci când anti-consumerism nu mai este un important principiu de subteran (liber scena de partid exclus). Reprezentare și de identitate politică sunt, în schimb, cauzele du jour, și, teoretic, mercantilismul nu este anatema pentru justiție socială – poate chiar ajuta la răspândirea cuvântul. Într-adevăr, marci de multe ori se ataseaza de politic cruciadele printr-o înmuiere muzicale filtru, fapt dovedit de Smirnoff recente de Egalizare Muzica de campanie care își propune să dubleze numărul de femei headlinerii festivalului, până în 2020 – sau Timberland funingine gig – temporizat pentru a coincide cu revizuirea 696 formular de evaluare a riscului, care a fost acuzat pe nedrept de discriminare împotriva negru muzicieni.

Totuși, la fel de dornici ca acestea sunt adecvate aceste cauze, controverse în alte industrii au dovedit că marci se comporte conservator, în ciuda aparențelor. Cazul Monroe Bergdorf, transgender model ale cărui comentarii privind rasismul dus la ei fiind concediat de la o L ‘ oréal campanie, este o dovadă că brandurile nu sunt întotdeauna dispuse să tolereze controversate opinii sau idei – pentru artiștii nu doresc să muște mâna care-l hrănește, acest lucru ar putea duce la un fel de implicat cenzură împotriva muzică provocatoare.
Mesajul general din industria pare a fi aceea parteneriate de brand trebuie să fie verificate cu atenție – orice relație care pare prea incongruente sau greoaie ar putea transforma în continuare oamenii. Lumea muzicii a învățat de la delicte, cum ar fi U2 infam parteneriat cu Apple – care a văzut 2014 album Melodii de Nevinovăție blocheze iTunes de 500 de milioane de persoane; și Alicia Keys’ colaborare cu BlackBerry – pe care ea ușor subminată de pe twitter de la un iPhone. Lecții despre subtilitate și autenticitate au fost învățate, care este motivul pentru care foarte cinic exemple sunt greu de găsit (un recent site-ul de muzică advertorial numit de Ce-mi Place Dr. Martens cizme, scris de ex-pirat de radio, DJ-ul și o Sală de Cazane preferat Oneman fiind o excepție notabilă). Încă un oximoron natura fenomenului – care brandurile au colonizat lumea non-comercial, muzica – nu pare să deranjeze pe nimeni să vorbesc; în schimb, ei spun atât artiștii, cât și publicul accepta pur și simplu relația ca din punct de vedere financiar necesar.

Pare logic, atunci când ia în considerare faptul că artistul-brand parteneriate există într-un climat de vinovăție. Fanii asculta artiști gratis de pe site-uri de streaming precum Spotify și YouTube, în cazul în care publicitatea este o reamintire a faptului că ei nu sunt dispuși să cumpere muzică – și că are să fie finanțate într-un fel. Totuși, această complicitate este un motiv de îngrijorare: publicitatea nu poate fi subminat în subteran încă, dar cu siguranță e remodelarea muzică alternativă în propriul său gol de imagine.